Het achtste wereldwonder - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu Het achtste wereldwonder - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu

Het achtste wereldwonder

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

12 Februari 2013 | Namibië, Outjo

We zijn vandaag heel rustig op pad gegaan, want we hoeven maar 220
kilometer. Voornamelijk over tarroad. Onderweg in Outjo thee gedronken
en wat boodschappen gedaan. In de supermarkt rekende net een vrouw bij
de kassa af, gekleed in mooie Afrikaanse kleren. Marion vroeg of ze
een foto van haar mocht maken. Dat mocht, maar wel na betaling. We
zullen nog even moeten wachten om een Afrikaanse vrouw op de foto te
kunnen vastleggen, want onderhandelen over het maken van een foto doen
we niet. Nadien geven we soms geld. Je moet ook oppassen iemand niet
te beledigen. Zou een eskimo mij in Nederland fotograferen en mij
daarna tien cent geven, dan voel ik me beledigd. Bij vijf euro denk ik
er anders over.

Vanuit Outjo is het nog honderd kilometer naar de poort van het
nationaal natuurpark Etosha.
Bij de poort aangekomen moesten we drie keer een formulier invullen
met onze gegevens, en verklaren dat we geen geweren bij ons hadden. Ze
waren zeker bang dat we een olifant mee terug naar Nederland zouden
nemen. Ik heb alleen nog nooit een olifant van twintig kilo gezien.
Meer mag als bagage niet mee in ons vliegtuig. Jammer. De lodge lag
twintig kilometer in het park. Bij de receptie van Okaukuejo resort,
eigendom van de overheid, moesten we weer drie keer onze gegevens
invullen en verklaren, dat we toch echt geen dieren gingen doden. Hier
hadden we een lodge bij de waterhole. Vanuit ons luxe hutje konden we
zo de dieren zien, die vanuit de wildernis kwamen drinken uit het ven.
Hier zagen we ook voor het eerst een olifant en gnoes. De hyena
verschalkte voor onze ogen een vreemde vogel, die hij springend in de
lucht ving.

De omgeving was weer schitterend, maar toch zouden we de volgende keer
een ander verblijf kiezen. Het is hier veel te massaal. Het lijkt wel
op het Safaripark de Beekse Bergen, maar dan vele malen groter. Ze
hoeven hier geen moeite te doen om overnachters te krijgen, en dat
merk je aan het personeel. Nergens zijn we zo onpersoonlijk ontvangen.
Maar ja, het kan ook niet altijd feest zijn. Ik laat regelmatig mijn
tanden zien, en je verwacht dan een vriendelijke glimlach terug.
Hopenlijk zien we morgen weer witte strepen, want dan gaan we weer
naar een lodge, met een prive persoon als eigenaar. Een overnachting
bij ambtenaren is voor mij genoeg.

Overigens vind ik dat ze de stoel waar ik op zit en mijzelf moeten
aanmelden bij Unesco, om dit als achtste wereldwonder toe te voegen op
de lijst. Ik raak hier een stukje glas aan, waardoor er woorden en
complete zinnen achter dat glas verschijnen. Druk ik daarna op dat
glas boven op het woordje "stuur" dan krijgen vele mensen, waar ook
ter wereld precies hetzelfde te zien, als wat ik scheef. Geen enkele
letter raakt onderweg verloren of wordt door elkaar gehusseld. Iemand
die niet op mijn lijstje staat krijgt niets te lezen. Dit is toch echt
het achtste wereldwonder.

  • 14 Februari 2013 - 09:50

    Anneke Postma:

    Zo zie je maar: de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

    Groetjes, Kor en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 13 Feb. 2011
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 63424

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 23 Maart 2019

Costa Rica

25 Augustus 2018 - 28 September 2018

Madagascar 2018

22 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Thailand-Cambodja-Vietnam 2014

28 Januari 2013 - 04 Maart 2013

Namibië 2013

30 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Indonesië 2012

13 Februari 2011 - 09 Maart 2011

Vietnam 2011

Landen bezocht: