Te kort en te smal - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu Te kort en te smal - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu

Te kort en te smal

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

28 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Beide slecht geslapen en toch al om 06.45 uur wakker, want we moeten nog veel doen voordat we in het vliegtuig zitten. Eerst douchen en alles verzamelen in de koffers. De gehele kamer checken, zodat we echt niets achterlaten. In de badkamer valt dat nog niet mee, omdat deze geheel gevuld is met schuim. Marion had een tubetje badschuim leeggeknepen in het bubbelbad, zonder rekening te houden met de klopwerking van het bubbelbad. Ik heb Marion de gehele badsessie niet meer gezien.

Het ontbijt bij van der Valk is eerste klas. Alles wat je eventueel wenst was aanwezig. Helaas heb ik veel moeten laten liggen.
Om 07.20 brengt de bus ons naar Schiphol. Om de meute voor te zijn gingen we al 10 minuten eerder buiten in de kou staan. Maar buiten kwamen we er achter dat veel mensen zo slim waren. Moet dat allemaal in een bus? En dan die bagage die sommige meeslepen. Wij volstonden met twee grote en een kleine koffer, maar het lijkt wel of sommige hun hele huisraad meenemen. Na vele zweetdruppels en woorden die ik hier niet wil herhalen zat alles toch in de bus. Onderweg naar de eindbestemming kwam ik erachter dat de bus voor de helft was gevuld met verstekelingen. Deze illegalen parkeren gratis gedurende hun reis de auto bij van der Valk en nemen dan de bus naar de luchthaven. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de directie achter deze praktijken komt.

Inchecken hadden we thuis al via de computer gedaan, dus moesten we alleen onze koffers afgeven. Geen blauwe kanarie meer te bekennen, alleen een soort machine die nog het meest lijkt op een zonnebank. Koffer in de zonnebank, boarding kaart scannen en het label rolt uit het apparaat. Label om het handvat plakken en weg is je koffer. Hopelijk zien we die nog ooit terug.
Mooi die vooruitgang, maar ik vind het geen verbetering. Ik heb toch liever even contact met een chick om de koffers af te geven.

Op weg naar de grote blauwe vogel viel mijn broek nog op mijn knieen, want de douane vond het nodig dat ik mijn broekriem verwijderde. Ja en broekriemen houden nu eenmaal een broek op, en zeker de mijne. Blijkbaar had ik mooie benen, want ik werd ook nog door een man geheel betast. Clean mochten we nu onze stoel opzoeken.

De vlucht verliep zoals altijd: langdradig, veel te krap en met opgezwollen voeten. De verzorging door onze KLM was deze keer uitstekend. Natuurlijk werden wij weer bediend door een homo, terwijl de overige reizigers een mooie meid hadden, maar je kunt niet alles hebben. Marion heeft zich wel kostelijk met hem vermaakt.

Twaalf uur later stonden we in een slangenrij voor de douane. Geduld is een schone zaak. Die werd extra op de proef gesteld doordat onze bagageband het onder het gewicht van de koffers de brui aan gaf. Bijna iedereen had al zijn koffers, maar wij moesten natuurlijk nog een exemplaar hebben. Een half uur later kwam ook deze boven drijven. Al snel hadden we de chauffeur gevonden die ook onze naam droeg. Deze bracht ons naar het hotel, waar het al donker was. Daar mochten we eindelijk ons bed opzoeken die veel te kort en te smal was. Mijn benen staken tot aan mijn knieen buiten de lakens, en ik moest zo dicht tegen Marion aan liggen, waardoor de hitte van haar automatisch naar mij oversloeg.

Tijd om mijn ogen dicht te doen.

  • 29 Januari 2013 - 08:14

    Jouel:

    Haha, zelfs van een saaie vliegreis weet jij nog een mooi verslag te maken!
    We zijn benieuwd naar jullie avonturen,en volgen jullie op de voet!
    Veel plezier, en geniet(zelfs al zijn de bedjes aan de kleine kant)
    XXX Ray en Jo

  • 29 Januari 2013 - 09:32

    Ton En Ria:

    Ja,ja, Leo die ervaring met zo'n bad hebben wij ook gehad een jaar of 8 terug dus waarschijnlijk hebben we in zo'n zelfde kamer geslapen,en vliegen ja, das altijd het zelfde liedje, veel plezier daar en we blijven benieuwd jullie mooie verhalen.

    Gr Ton en Ria

  • 29 Januari 2013 - 09:35

    Nicole:

    Ha ha ha, Leo je had toch wel een schone onderbroek aan toen je broek naar beneden viel, zie het helemaal voor me. En nou mag je een keer romantisch dicht tegen Marion aan liggen en klaar je dat ze te warm was, het is ook nooit goed.

  • 29 Januari 2013 - 21:02

    Gijs En Truida:

    Ha ha die Leo en Marion

    Moeten we nou echt geloven dat het badschuim was .

    vrienden veel plezier en niet te veel schuim meer maken want dat kost energie ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 13 Feb. 2011
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 63521

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 23 Maart 2019

Costa Rica

25 Augustus 2018 - 28 September 2018

Madagascar 2018

22 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Thailand-Cambodja-Vietnam 2014

28 Januari 2013 - 04 Maart 2013

Namibië 2013

30 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Indonesië 2012

13 Februari 2011 - 09 Maart 2011

Vietnam 2011

Landen bezocht: