Happy Boeda - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu Happy Boeda - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu

Happy Boeda

Door: Leo en Marion Rooijackers

Blijf op de hoogte en volg Leo

27 Februari 2011 | Vietnam, Hoi An

Happy Boeda, krijg ik vaak te horen, waarbij Marion steeds moet lachen. Ik weet niet waarom, want ik zie er echt niet als een monnik uit.
Vanmorgen zijn we zo traag uit bed gekomen, dat we een kwartier voor sluiting van het ontbijtbuffet in het restaurant arriveerden. Er was bijna niemand meer. Al het personeel dook op ons en verzocht ons vooral rustig aan te doen. Ze bleven voor ons wel langer open. Dit geeft weer aan hoe vriendelijk en gastvrij de Vietnamezen zijn. Dit maak je in Den Haag niet meer mee, daar gebieden ze je tien minuten voor sluiting de zaal te verlaten, want ze motten ook nog opruimen.
Het wordt echt saai voor de lezer want we zijn weer aan het strand gaan liggen en volgens Marion in de schaduw. Ik zal jullie een foto van mij laten zien, zodat jullie zelf kunnen beoordelen hoe schaduwrijk het er was.
's Middags naar de stad gegaan om het vervoer naar Hue te regelen. Voor 10 dollar vier uur in de bus of voor 35 dollar met een prive-auto tweeëneenhalf uur. Wij hebben na kort beraad voor het laatste gekozen.
Je kunt de erfenis van je kinderen er tenslotte maar een keer doorjagen.
Daarna weer gaan onderhandelen op de lokale markt. Marion raakt er langzaam aan gewend, maar ziet ook de resultaten. Ook al ding je 2/3 van de prijs af, ze blijven lachen. Ik krijg zelfs de indruk dat ze het waarderen. We hebben een zijden loper voor op tafel gekocht met drie geborduurde motieven als aandenken aan deze reis.
Hij wordt vannacht speciaal voor ons gemaakt, want morgenvroeg verlaten we Hoi An.
We gaan dan weer een stukje terug naar het noorden, waarbij ik hoop dat de zon morgen naar het zuiden trekt. Ik ben en blijf een echte ariër, al is het nu even met kreeftenbenen.

  • 27 Februari 2011 - 16:28

    Robbie:

    Die bus was ook goed geweest...

  • 27 Februari 2011 - 18:13

    Raymond En Jouel:

    Wat hebben we gelachen om je foto!
    Wij snappen HAPPY Boedha wel degelijk, en vinden het wel een naam voor het leven.
    Voor jullie wordt het pas echt saai, want wederom:we vinden het super leuk om jullie verslagen te lezen, en zijn bijna teleurgesteld als we kijken en er staat nog niks....Volgens mij heb je echt een roeping als schrijver gemist!
    Ga zo door, en oh ja.... best zielig dat je zo verbrand bent, zal wel zeer doen ! Veel fun nog,liefs en dikke knuffel uit Elst

  • 27 Februari 2011 - 23:22

    Peter:

    Wat een foto van een knappe vent. Als ik al niet van je hield, dan zou ik nu verliefd worden.
    Waar heeft Leo trouwens zijn schrijverstalent vandaan getoverd? Erg smeuig en erg leuk om te lezen.
    Gr
    Peter

  • 28 Februari 2011 - 13:08

    Jelske:

    Ik sluit me bij Robbie aan dit keer, de bus was ook goed geweest haha!
    Het word echt leuk geschreven en je hebt inderdaad een talentje hiervoor...

    Groetjes en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Vietnam 2011

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2011

Laatste dag Vietnam

08 Maart 2011

Mekongdelta

07 Maart 2011

Can Tho

06 Maart 2011

Cholon wijk in Saigon

05 Maart 2011

Mobiel restaurantstraat
Leo

Actief sinds 13 Feb. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 63454

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 23 Maart 2019

Costa Rica

25 Augustus 2018 - 28 September 2018

Madagascar 2018

22 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Thailand-Cambodja-Vietnam 2014

28 Januari 2013 - 04 Maart 2013

Namibië 2013

30 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Indonesië 2012

13 Februari 2011 - 09 Maart 2011

Vietnam 2011

Landen bezocht: