Even tussendoor - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu Even tussendoor - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu

Even tussendoor

Door: Leo en Marion Rooijackers

Blijf op de hoogte en volg Leo

25 Februari 2011 | Vietnam, Hoi An

Wat moet je doen om vertegenwoordigers van de maffia of de penose te mijden. In ieder geval geen hotel boeken met een sterrencategorie van vier of vijf.
Als het hotelbestand van deze categorie hotels gekoppeld zou worden met het datasysteem van onze nationale recherge dan zouden we heel wat personen kunnen opsporen, die onterecht verkregen geld erdoor jagen. De kamercapaciteit zou met de helft kunnen verminderen. Dus ik kan me voorstellen dat de hotels daar op tegen zijn. Overigens denk ik dat Marbella wel kan sluiten.
Ik moet ook het volgende even van me af schrijven.
Normaal vind ik een buffet best wel leuk. Meestal is er heel veel keus en kom je ook vaak aparte gerechten tegen, die je normaal à la carte niet zou bestellen. Maar wat je dan ook tegen komt, zijn lieden die maar opladen en opladen. Het grootste gedeelte wordt daarna ongebruikt teruggestuurd. Ik vind dat je dat nergens kunt maken, maar zeker niet als de bediening bestaat uit locals, die meestal al dat lekkers niet kunnen bekostigen en het dus telkens aan hun neus voorbij zien gaan.
Het moet toch mogelijk zijn om een maaltijd in buffetvorm te kunnen aanbieden zonder deze excessen? Ikzelf denk dan aan een systeem, waarbij je zoveel mag opscheppen als je zelf wilt, maar dat je per gerecht betaald als je het ongebruikt terugstuurt.
Ik voorspel dat er dan heel wat minder naar de varkens gaat.
Nou, ik heb mijn hart weer gelucht, maar lezer denk nu niet dat ik het hier niet naar mijn zin heb. Vietnam is een fantastisch land en heeft fantastische inwoners, die iedere keer weer hun Aziatische glimlach tevoorschijn toveren en hoe gebrekkig ook een gesprekje in het Engels met je willen aanknopen.
Dadelijk zullen we dat weer ondervinden als we naar het historisch centrum van Hoi An gaan. Wie weet wat we daar weer beleven.

  • 25 Februari 2011 - 10:29

    Marijke:

    even tussendoor.... heerlijk Leo; zo ken ik je! Kritisch blijven kijken naar wat er om je heen gebeurt en daar ook een mening cq. oplossing voor hebben. Marion, lieve vriendin, is met jou ook alles ok?! Verheug me nu al op al je mooie foto's. Dikke kus

  • 25 Februari 2011 - 10:34

    Peter:

    Hallo globetrotters.
    Ook ik ben helemaal bijgelezen, nadat ook wij de link naar "waarbenjij.nu" hebben "ontdekt". Ik heb ook onze emailadressen aangemaakt, zodat we nu ook automatisch een melding krijgen van een nieuw reisverslag.
    Door het lezen van jullie verhalen krijg ik best een beetje spijt dat we niet zijn meegegaan. Maar ja, bruintje kan niet alles trekken en het genieten van onze nieuwe keuken is ook kicken.
    Ik vind trouwens wel, dat wanneer je een reisverslag maakt, dat je over alle dagen en alle gebeurtenissen moet schrijven. Zomaar een gedetailleerd verslag van een middag in bed overslaan getuigt niet van moed.....
    Wat kan een mens toch veel beleven in nog geen 14 dagen. Hebben julie aan een maand genoeg of blijf je langer weg?
    Groetjes, en je kent de opdracht:
    GENIETEN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Vietnam 2011

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2011

Laatste dag Vietnam

08 Maart 2011

Mekongdelta

07 Maart 2011

Can Tho

06 Maart 2011

Cholon wijk in Saigon

05 Maart 2011

Mobiel restaurantstraat
Leo

Actief sinds 13 Feb. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 63483

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 23 Maart 2019

Costa Rica

25 Augustus 2018 - 28 September 2018

Madagascar 2018

22 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Thailand-Cambodja-Vietnam 2014

28 Januari 2013 - 04 Maart 2013

Namibië 2013

30 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Indonesië 2012

13 Februari 2011 - 09 Maart 2011

Vietnam 2011

Landen bezocht: