Sa Pa - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu Sa Pa - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu

Sa Pa

Door: Leo en Marion Rooijackers

Blijf op de hoogte en volg Leo

18 Februari 2011 | Vietnam, Cát Bà

Vanmorgen na een nachtje treinen kwamen we al vroeg aan in ons hotel. Dit hotel, het chau long sapa hotel, bestaat uit een oud en nieuw gedeelte. Helaas voor ons hadden ze nog alleen een kamer in het oude gedeelte. Deze zou om 10.00 uur vrijkomen. Dus hadden we alle tijd om in de lounge de mails door te nemen. Helen bleek bij het lezen van onze aantekeningen al moe te worden. Maar ze moest dit toch allang gewend van mij zijn.
Om 11.00 uur mochten we eindelijk naar onze kamer. Wat een teleurstelling! Oud gebouw aan de overzijde van het nieuwe, geen WiFi, geen stoelen op de kamer, oude op vele plaatsen scheuren vertonende badkamer en tenslotte geen verwarming. Klappertandend lagen we even op bed uit te rusten en ons op te fokken.
Terug naar de receptie en een andere kamer gevraagd met de opmerking dat we behoorlijk wilde bijbetalen. Er was echter geen andere kamer meer beschikbaar. Wel werd een verplaatsbare elektrische openhaard aangerukt, zodat we in ieder geval niet meer bang hoeven te zijn vannacht te bevriezen. Want het is zelfs overdag koud in Sa Pa. Dit komt omdat Sa Pa in de bergen ligt en regelmatig overdag in de mist verdwijnt.
Het is dan direct vochtig koud. Trekken de wolken even op of dringt de zon even door, dan voelt het weer gelijk warm en fijn aan. Helaas hebben vandaag de wolken de overhand.
Een ding is zeker we gaan op zoek naar een ander hotel. Bij de plaatselijke toeristeninformatie konden ze ons uitstekend helpen en voor de volgende twee nachten vinden we onderdak in het net nieuw geopende Starhotel.
Sa Pa is vooral bekend om in de omgeving wonende stammen. De toeristen zijn dan ook voornamelijk echte trekkers met wandelstok en rugzak en Goretec of Goretex, ik ben het even kwijt, jassen. Wij vallen dus wel op. Daarom worden we op straat heel vaak aangesproken door de locals die vragen waar we vandaan komen. We hebben ontdekt dat Gambia het enige juiste antwoord is om verdere vragen te voorkomen.
We hebben onze ogen uitgekeken op de markt. Werkelijk alles wordt er van top tot teen verhandeld. Ook lopen er kinderen rond van hooguit 6 jaar die de hele dag met een broertje of zusje in een buidel op hun rug rondzeulen. Eigenlijk onverantwoord om zo'n jong kind zo'n verantwoording te geven.
Morgen gaan we met een gids "letterlijk" op stap om ons te gaan mengen met de bergstammen. Ik hoop dat we dit fysiek aankunnen. Lijkt ons wel erg leuk.

  • 18 Februari 2011 - 17:47

    ELJee:

    Zo ouders, nu een berichtje van mij. Ik ben blij dat jullie de tip van waarbenjij.nu hebben opgevolgd, maar licht mij dan ook in! Ik zag dat je mijn emailadres niet juist hebt toegevoegd. Je hebt je eigen adres ingevuld onder mijn naam, pap!

    Maar goed, ik ben nu lekker thuis bij mijn vrouwtje en haar dikke buik. Maandag ga ik weer op velddienst, op vliegbasis Volkel, voor een week.

    Leuk om de verhalen te lezen. Zo heb ik ze allemaal even doorgelezen en ik ben blij dat jullie het goed naar je zin hebben. Plaats eens een foto erbij, dat moet ook kunnen!

    Succes morgen en schrijf ze!

  • 18 Februari 2011 - 19:50

    Jouel:

    Ben heel benieuwd naar wat je nou precies bedoelt dat jullie je letterlijk gaan mengen met de bergstammen???(ik zal het wel verkeerd hebben willen lezen, blont he?)Ik hoop in ieder geval dat die bergstammen dat fysiek ook aan kunnen....
    Vandaag stond dat ongeluk met die hotelboot in de krant,afschuwelijk! Gelukkig weten we dat jullie niks is overkomen! Liefs uit Elst

  • 04 Maart 2011 - 20:46

    Nicole Raymakers:

    Gewoon lepeltje lepeltje gaan liggen krijg je het van zelf warm, hi hi. Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Cát Bà

Vietnam 2011

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2011

Laatste dag Vietnam

08 Maart 2011

Mekongdelta

07 Maart 2011

Can Tho

06 Maart 2011

Cholon wijk in Saigon

05 Maart 2011

Mobiel restaurantstraat
Leo

Actief sinds 13 Feb. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 63517

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 23 Maart 2019

Costa Rica

25 Augustus 2018 - 28 September 2018

Madagascar 2018

22 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Thailand-Cambodja-Vietnam 2014

28 Januari 2013 - 04 Maart 2013

Namibië 2013

30 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Indonesië 2012

13 Februari 2011 - 09 Maart 2011

Vietnam 2011

Landen bezocht: