Derde dag Nusa Dua - Reisverslag uit Nusa Dua, Indonesië van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu Derde dag Nusa Dua - Reisverslag uit Nusa Dua, Indonesië van Leo Rooijackers - WaarBenJij.nu

Derde dag Nusa Dua

Door: Leo en Marion Rooijackers

Blijf op de hoogte en volg Leo

03 Maart 2012 | Indonesië, Nusa Dua

Als ik terugdenk aan vandaag, dan blijft alleen regen, regen en nog eens regen in mijn gedachten komen. Het lijkt alsof het alleen maar heeft geregend, maar toch hebben we tot elf uur op het strand gelegen. Je komt er dan niet onderuit om weer over de Russen te schrijven. Heel Nusa Dua zit er mee vol. Vandaag zijn er busladingen Russen uitgestrooid. Wat mij natuurlijk direct opvalt zijn de vrouwen. Deze zijn gemakkelijk in te delen in twee groepen. Uitzonderingen ben ik nog niet tegen gekomen. De eerste groep vrouwen kenmerkt zich doordat de vrouwen een super slank figuur hebben en veel bezig zijn met hun uiterlijk. Zelfs op het strand zijn ze druk doende zich te presenteren. De tweede groep is eigenlijk veel interessanter. Deze bestaat uit matrjosjka’s, moeders van de familie. Dikke, maar dan ook echt dikke vrouwen, die zich steevast in te kleine bikini’s hijsen, om daarmee spierwit de zee in te gaan. De bikini is niet een maat te klein, maar vele. Ze moeten die op veertienjarige leeftijd hebben aangeschaft, en die dragen ze op eenentachtig jarige leeftijd nog. Om een goed beeld te krijgen, denk je aan een rollade in een veel te klein netje. Deze rollade laat je drie maanden gisten in de zon. Het eindproduct benadert enigszins de werkelijkheid. Trouwens de mannen dragen ook nog van die ouderwetse zwembroeken. Marion noemt die, ballenknijpers. Je haalt mij er zo uit met mijn geheel aan de mode van 2014 aangepaste zwembroek. Om elf uur werd de strandvoorstelling door de regen wreed verstoord, en werden we gedwongen om naar het zwembad te gaan. Hier konden we onder enorme parasols gaan schuilen, want een tropische bui duurt nooit lang. Behalve vandaag. Het heeft tot elf uur ’s avonds aan een stuk geregend.

Ons plan om Nusa Dua te gaan verkennen, viel daardoor in het water. Noodgedwongen hebben we de dag op onze hotelkamer doorgebracht, met wordfeuten en TV kijken. We kunnen hier BVN ontvangen, waardoor we weer helemaal op de hoogte zijn van het leven in België en Nederland. Ons verlangen om terug te keren wordt hierdoor behoorlijk getemperd. Helaas is het over twee dagen zover. Ik kan nog steeds niet via internet bij KLM inchecken. Ik hoop niet dat het een slecht teken is, want bij het boeken van de terugreis ging veel mis. We wachten af.

We wilden ’s avonds onze kamer toch wel even verlaten, dus hebben we twee reusachtige paraplu’s geleend van het hotel. Om te voorkomen dat de paraplu’s in elkaar haakten, moesten we minstens vier meter van elkaar verwijderd blijven. Niet romantisch, maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel. Even rust. In het restaurant hebben we de boel op stelten gezet. Eerst kennis gemaakt met een jong paartje uit Siberië. Het was praten met handen en voeten, want de Engelse taal waren ze totaal niet machtig. Ook twee Japanse meiden wilden aandacht van ons. Met zijn allen hebben we het internationale repertoire doorgenomen. Tenslotte hebben we nog een dansje gemaakt en zijn we met heel het personeel op de foto gegaan. Het was weer een avond om niet te vergeten.

Nu gaan slapen en hopen dat morgen al het water uit de hemel is gevallen, zodat we toch echt een keer Nusa Dua kunnen verkennen.

• 04 Maart 2012 - 09:20

Anneke:

Hoi Leo en Marion,

Het is wat met die Russinen. Het beeld is duidelijk en we kunnen ons enigszins een voorstelling maken.

Inchecken kun je meestal pas 24 uur van tevoren dus nog niet wanhopen!!

Tot zaterdag,

Kor en Anneke

• 04 Maart 2012 - 10:33

Dirk:

De Indonesische TV weerman heeft een hele dag regen voorspeld voor morgen maandag 5 maart.
    DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

Het gaat over hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

• 04 Maart 2012 - 10:35

Dirk:

Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI

• 04 Maart 2012 - 11:23

Peter:

Wanneer jullie na morgen het schitterende Bali weer gaan omruilen voor jullie prachtige boot, dan zijn de Russen weer gerust en de Belgen gebelgd.
    Wij kijken uit naar jullie foto's en verhalen om onder ogen te krijgen wat we allemaal hebben gemist.
    Tot gauw......

• 04 Maart 2012 - 12:55

Nicole Raymakers:

Marion ik zie handel, zal ik met DHL een doos GROTE MATEN bikini's opsturen. Woehaha